Eesmärkide saavutamine »

Miks me vihkame raha?
[12. aprill 2011 | Kirjutas: Kaido | 24886 korda loetud | kokku kommentaare: 47]

Ma olen viimased 7 aastat väikeettevõtja olnud ning selle aja jooksul nii häid kui halbu aegu kogenud. Mis aga sellest kõige olulisem - ma olen saanud suurepärase kogemuse, mida, miks ja kuidas teha? Ja mida mitte teha ...

Kui sa vihkad raha, siis ära seda artiklit lõpuni loe
Paljud inimesed ei taha iialgi ettevõtluse peale mõelda, sest sellega kaasneb liiga palju riske ning ebamugavust. Samuti on väga palju inimesi, kes nimetavad raha kurjajuureks ning pelgavad seda kui tuld. Iseenesest on selline lähenemine täiesti okei, sest me kõik läbime oma elus erinevaid faase. Kui ka sina oled üks nendest, siis ei ole sul mõtet seda artiklit edasi lugeda, sest see oleks sinu aja raiskamine. See artikkel on mõeldud ainult inimestele, kes usuvad, et raha teenimine ei ole kellegi petmine, vaid oma talendi ja oskuste realiseerimine.

Kui sa oled inimene, kes hindab iseennast ning oma talenti, kogemusi ning oskusi, loe kindlasti see artikkel lõpuni. Ma kirjutasin selle just sulle.

Ettevõtlus vs edukas ettevõtlus
Eduka ettevõtluse tuum on väga lihtne - väärtuse konverteerimine. Ükskõik kui heaks sa oma teenust või toodet oma peas ei mõtle, saab sellest äri ainult ühel tingimusel - saa lood inimestele mingit tüüpi väärtust, mille eest nad on valmis sulle maksma. Sa pead oma mõtteviisi peas ära muutma tootepõhiselt lähenemiselt kliendipõhisele lähenemise. Ära mõtle selle peale, et sul on hea toode ning kõik peaksid seda tahtma, vaid mõtle, missugused inimesed siin maailmas on ja mida nad tegelikult tahavad ning vajavad.

Eduka firma loomiseks ei ole kasu kümnest superheast äriideest, millele ei ole turgu või millele turu tekitamine maksaks miljoneid. Samuti ei ole kasu magistrikraadidest ning aastatepikkusest kogemusest suurfirmades - ainuke, mis loeb, on väärtuse konverteerimise võimalikkus. Küsi endalt, kas sinu toode või teenus on piisavalt atraktiivne ning vajalik, et keegi oleks nõus selle eest raha maksma? Kui sa sellist mentaliteeti omaks ei võta, jääd sa elu lõpuni virelema ja nuputama selle üle, miks äri ei kasva. See ei saagi kasvada, sest keegi ei vaja sinu toodet.

Mis olukord sinu elus praegu on?
Kuna ma ütlesin eespool, et seda artiklit on mõtet edasi lugeda ainult inimestel, kes soovivad rohkem raha teenida, siis luba ma küsin sinult alljärgnevalt mõned küsimused.

Vaata enda elu praegu ning anna sellele majanduslik hinnang.
Kas sa oled sellega rahul?
Missugused on sinu praegused sissetulekuallikad?
Kas sa saaksid iga kuu säästa 100 eurot, et aasta pärast 1200 eurot kõrvale panna?
Kas töö, mida sa teed, teeb sind üldse õnnelikuks?

Vaata oma elu ning hinda seda kriitiliselt. Lase lahti kõikidest vääruskumustest raha ja sinu võimekuse suhtes ning küsi endalt täiesti ausalt: "Kas kõik on ikka okei?"

Defineeri enda jaoks probleem
Kui sa kaardistasid enda praeguse olukorra, siis on sul hea ettekujus oma elu majanduslikust küljest. Nüüd vaata sellele situatsioonile otsa ning määratle "finantsilised probleemid".
Kas rahast jääb igal kuul natukene puudu?
Kas sul jääb raha tõttu midagi igal kuul tegemata, mida sa tegelikult teha tahaksid (trenn, tants jm)?
Kas sinu lastel jääb midagi tegemata, mida sa tahaksid nendele võimaldada?

Selle punkti all defineeri enda jaoks ära probleemid, mis tulenevad sinu praegusest elusituatsioonist. Ära eita probleeme, kui need on tegelikult olemas. Väga tavaline on see, et inimesed ei julge oma probleemidele otsa vaadata ning püüavad need kuhugi ära peita. Miks sa seda tegema peaksid? Ausus iseenda vastu on fundamentaalne tegur isiklikus arengus. Jää ausaks iseenda vastu ning defineeri kõik oma probleemid, mis sul hetkel majanduslikus elus on.

Määratle oma praeguse majandusliku olukorra mõju tulevikule
Kui sa oled ära määratlenud, mis seisus sa oled ja missugused probleemid ning kitsaskohad seetõttu sinu elus on, hakka mõtlema tuleviku peale. Jah, hetkel on sinu elu selline, kuid mõtle nüüd selle peale, missugune saab sinu elu olema näiteks viie aasta pärast juhul, kui sa mitte midagi ei muuda? Kas see on see elu, mida sa tahaksid elada?

Ka siin punktis on vaja enda suhtes ebameeldivalt ausaks jääda? Ära looda mingite imede, külgetõmbeseaduste ning raamatute abile. Ma olen selle etapi läbinud ning see ei tööta. Me elame materiaalses maailmas, kus kehtivad vaimsed ja materiaalsed reeglid üheskoos - meie alateadlik meeleseisund loob võimalused, kuid meie füüsiline tegutsemise potentsiaal aitab need võimalused ära kasutada.

Kuskil ei ole kirjas, et sa peaksid kogu aeg rahalist kitsikust tundma. Vaesus ning puudus ei ole mingi vaimne seadus. Küllus ja loomine aga küll. Samuti ei ole raha teenimine inimese sisemise arenguga vastuolus. Ära kuula seda loba, mida mõned "vaimsed" raha teenimise kohta räägivad või isegi Sisekosmose kommentaariumis kirjutavad - see on jama. Seda kirjutavad ainult inimesed, kes ei julge oma elu eest vastutust võtta. See on nende valik, ära kuku samasse lõksu.

Kirjelda enda jaoks lahendused
Kui sa oled kolm eelmist punkti enda jaoks läbi mõelnud, siis on aeg kirjeldada, missugust mõju avaldaksid teatud konkreetsed tegevused sinu majanduslikule olukorrale. Küsi endalt:

1) Mida ma hetkel tegelikult teha saaksin, et igal kuul 100 eurot rohkem teenida?
Ära jää siinjuures kinni olemasolevatesse mõttemustritesse, vaid lase oma inspiratsioon vabaks. Las alateadvus pakub sulle välja kõige hullumeelsemaid ideid, mida sa teha saaksid. Kas teadsid, et kõige efektiivsemad ideed on just need, mis tunduvad sulle kõige ebameeldivamad? Need ideed ja tegevused suruvad sind mugavustsoonist välja ning tagavad sulle reaalsed tulemused.

2) Kuidas need täiendavad 100 eurot minu elu mõjutaksid?
Kirjelda siin enda jaoks, mida sa saaksid selle täiendava 100 euroga ette võtta. Äkki sa säästaksid selle lihtsalt ning sul oleks aasta lõpuks 1200 eurot sääste. See on juba korralik raha. Äkki sa sooviksid hoopis igal kuul trennis või ujumas käia, mida sa oled hetkel rahapuuduse tõttu kogu aeg edasi lükanud.

3) Kas mul on midagi, mida ma suudaksin müüa?
Selle punkti juures jõuad sa ettevõtluseni. Sa ei pea asutama firmat, vaid võid alustada ka näiteks FIE'na. Küsimus on lihtsalt, kas sa oled valmis võtma oma elu eest vastutuse. Palgatöö on täiesti okei, kuid selle suurim miinus on see, et ükskõik kui palju sa pingutad, on sul siiski ainult üks kord aastas võimalus oma pingutuse eest väärilist tasu saada - need on palgaläbirääkimised.

Kui sul on aga väike (kõrval)äri, sõltub sinu sissetulek sellest, kui julge ja teotahteline sa ise oled. Kui sa oled julge ning sul on tahtmist, suudad sa oma sissetulekut igal kuul mõjutada. Sa ei pea ootama kevadisi palgaläbirääkimisi, et siis ülemus su palka näiteks 50 eurot tõstaks. Sul on võimalus ise otsustada, kui palju pingutada ning siis vastavalt ka selle eest tulu saada.

Miks me vihkame raha?
Raha teema on väga delikaatne teema, eriti Sisekosmose kontekstis. Kuid ma tõesti ei tea, miks nii paljud inimesed raha kardavad ja seda halvustavad. Kõik algab meie peast. Kumb on sinu arust parem inimene, kas see, kes teenib 100 eurot kuus ning vihkab kõiki, või see, kes teenib 10 000 eurot kuus ning armastab kõiki?

Küsimus ei ole rahas. See ei ole mitte kunagi rahas, vaid alati inimestes. Raha ei muuda inimesi halvaks. Inimesed ise muutuvad halvaks - nende ego on see, mis "hulluks" läheb. Nii Jeesus kui Buddha on öelnud, et elades tavaühiskonnas (householders), peame teenima raha, sest meist sõltuvad meie pere ning maksude näol kogu ühiskond. Kui me aga otsustame hakata mungaks, võime raha kerjata.

Sa võid võtta aluseks sama seisukoha. Kui sul on pere, keda toita ja sa pead maksma makse, siis mida enam sa teenid, seda rohkem makse sa maksad. Sinu maksud on need, mis aitavad nii raskes olukorras olevaid peresid kui ka auklike teede parandamist. Sinust on väga vähe kasu, kui sa istud kodus ning mitte midagi ei tee. Me elame ju ühiskonnas, mis vajab meie toetust. Ning me elame perekonnas, mis vajab samuti meie tuge.

Lase lahti tohutust vääruskumusest, et vaimsus = vaesus. See on maailma kõige rumalam väide. Kõigepealt tuleb defineerida vaimsus üldse. Kas vaimsus tähendab siis seda, et sa oled vaene? Toitud õhust ning armastusest? Mina usun, et vaimsus saab alguse meie enda peast. See algab meie mõtetest, sallivusest ning heasoovlikkusest. Ükskõik, kas sa teenid 100 eurot kuus või 10 000 eurot kuus, sul on ikkagi võimalus oma mõtteid kontrollida ning paremaks inimeseks muutuda. Sa ei pea olema ilmtingimata vaene, et häid mõtteid mõelda.

Tule ning muuda oma elu
Ma juba kujutan ette sellele artiklile tulevat tagasiside, kus kõik hakkavad jälle süüdistama, et ma rikun rahaga vaimsust.

Tead, kui sul on plaanis selline kommentaar jätta, siis võid selle kirjutada, kuid mõtle enne, mida sa sellega tegelikult öelda tahad? Kas sa tahad kõikidele - alates oma lastest kuni kõikide teiste lugejateni - öelda, et vaene olla on mõnus? Kas see on hea elu, kui lapsed peavad puudust tundma ning kogu aeg oma peakest vaevama, miks nii raske on? Või sooviksid sa oma lastele, et nad leiaksid töö või alustaksid äri, mis neid õnnelikuks teeb? Kas sa ei taha, et sinu lapsed maailmas ringi reisida saaksid ning elust rõõmu tunda võiksid? Kui sa seda soovid, siis jäta palun see sapine kommentaar siia kirjutamata, ning pigem vasta artiklis eespool esitatud küsimustele ja mõtle, mida sa saaksid ise ära teha, et oma elus midagi muuta.

Mina pakun sulle ka ühe võimaluse välja. Ma viin läbi laupäeval väga põneva Elustiiliäri koolituse, kus sa õpid, kuidas oma majanduslik seis uuele tasandile viia. Ma ei räägi sulle seal, kuidas mõtlemise abil rikkaks saada, vaid annan sulle praktilised teadmised ning tööriistad, kuidas sa rohkem raha saaksid teenida. Kui sa soovid oma finantsilist meeleseisundit ja olukorda muuta, siis soovitan sulle seda koolitust kindlasti. Vaata siia: www.sisekosmos.ee/elustiiliari

Artikkel meeldis? Soovi korral leiad siit lisalugemist ja vaatamist

Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Kursus
12. aprill 14:29 Juta kirjutas:
Mina ei vihka vaid vajan raha aga ettevõtluse arendamiseks on pisut hilja.minu jaoks.
12. aprill 14:31 Õhtupäike kirjutas:
Täitsa minu mõte :))
Tubli Kaido!
12. aprill 14:34 Angela kirjutas:
Ja ongi nii vaimne ja materiaalne käivad käsikäes .Super lahe ,et mu mõtted said kinnitust ,jälle.aITÄH kAIDO ,ET SA NII JULGE OLED JA SEDA KÕIKE JAGAD .Loomulikult ei pea me virelema ,looduses on ju kõike kylluses ,miks siis inimene ennast kannatustesse määrab.Aeg muutusteks ja uuteks algusteks.
12. aprill 14:48 Klaabu kirjutas:
Vot see on esimene sissekanne, mida ma lugeda ei suuda, sest raha ja vihkamine on kaks sõna, mis kuidagi minu jaoks ühte lausesse sobida ei taha.
12. aprill 14:51 Piret kirjutas:
Aitäh, Kaido! Teen just esimesi samme sellel teel ehk siis hobist minna üle elustiiliärile:)
12. aprill 14:52 Kaido Pajumaa kirjutas:
@Klaabu,

juhin tähelepanu uuesti artikli alguses olevale lõigule: :)

Kui sa vihkad raha, siis ära seda artiklit lõpuni loe.
Paljud inimesed ei taha iialgi ettevõtluse peale mõelda, sest sellega kaasneb liiga palju riske ning ebamugavust. Samuti on väga palju inimesi, kes nimetavad raha kurjajuureks ning pelgavad seda kui tuld. Iseenesest on selline lähenemine täiesti okei, sest me kõik läbime oma elus erinevaid faase. Kui ka sina oled üks nendest, siis ei ole sul mõtet seda artiklit edasi lugeda, sest see oleks sinu aja raiskamine. See artikkel on mõeldud ainult inimestele, kes usuvad, et raha teenimine ei ole kellegi petmine, vaid oma talendi ja oskuste realiseerimine.

Kui sa oled inimene, kes hindab iseennast ning oma talenti, kogemusi ning oskusi, loe kindlasti see artikkel lõpuni. Ma kirjutasin selle just sulle.
12. aprill 14:55 Helle kirjutas:
SUPER!!
12. aprill 15:04 Maggy kirjutas:
Mina "Jumaldan Raha"! Raha annab mu elule kvaliteedi!!!!
Minu arust ei ole kunagi hilja millestki alustada.
See kes nii mõtleb, et on juba hilja, see eksib. Peab kõigepealt endast alustama.
Mina tean juba kuidas 100 euri juurde teha ja kergelt võib ka rohkem. See tegevus millega tahan juurde raha teha, pakub mulle vaimset, loomingulist eneseväljendust ning tekitab mulle positiivseid emotsioone, kusjuures selle tegemisel pole tõesti vaja olla kõrg- või kesktaseme tegija. Piisab nats nutti ja pealehakkamist.
Olge Julged!!!!!!
12. aprill 15:19 Emili kirjutas:
Raha on käibevahend ja seda on piisavalt ning valmistab rõõmu paljudele
12. aprill 15:25 Tirts kirjutas:
Mina ka ei vihka raha :)Raha on lahe
12. aprill 15:53 Ene kirjutas:
Ettevõtluse elik ette võtmise jaoks pole kunagi liiga hilja! See oli vastuseks Juta repliigile :)

Raha on vaimu materialisatsiooni üks vorme, praegusel ajahetkel levinuim ekvivalent. Vihates teeme temast kurjakuulutava puusliku.. ja eks ta siis vasta meile samaga ;)
12. aprill 16:04 Liilia kirjutas:
Mulle meeldib ka ,et mul oleks raha piisavalt selleks ,et ära elada. Ma ei ole suurest rikkusest kunagi unistanud ,sest mitut autot ,mitut villat pole vaja. Need on lihtsalt asjad.Oli meil ka päris uhke maja ,tuli võttis ta meilt ära ja jäime puupaljaks.Teinekord ehitasime jälle uue maja ,selle võttis meilt pank.Usaldasime liiga palju inimesi ja veel oma lähedasi. Nüüd on peaaegu sama olukord,kuigi maja ei ole enam uus,vaid kadunud vanemate vana maja.Meil abikaasaga on oma firma juba umbes 7aastat ,aga ei lähe mel hästi.Püüame küll kõigest väest ,aga elame ka sellises kohas ,kus midagi ei toimu. Ei teagi mida teha.Läheks ka Soome tööle ,nagu paljud teevad ,aga vanus ka juba selline ja see koduarmastus ei lase vist minna .Abikaasa küll ei taha iialgi mujale minna. Tema on töötanud Saksamaal ja talle võõrsil töö ei istu.Minu soov oleks küll selline ,et saaks normaalselt ära elada.Kahju ,et tütart on ka raske koolitada,sest tema käib veel ülikoolis meie kolmest lapsest. Teised on juba oma elu peal.Aga loodame ,et suudame veel midagi välja mõelda,enne kui päris murdume. Lootus sureb viimasena. Raha peab olema nii palju ,et normaalselt ära elada,ülearu palju ei ole vaja ,sest see toob ainult paksu pahandust.
12. aprill 17:19 Veikko kirjutas:
Ja nagu naksti ongi lollikesed neelanud alla uue sööda.
Võimas.
12. aprill 17:47 Bianca kirjutas:
Raha on armastuseenergia, teavad targad rääkida.
12. aprill 17:49 muxu kirjutas:
keegi ju ei vihka raha vaid eelköige rahatust. ja teemaga tehakse ka vaimses maailmas äri, nett kubiseb nendest samadest soovitustest, mis ylalgi ja siis all ongi link tasulisse koolituse, öppeprogrammi, vöi raamatuseeria omandamiseks, mis maksab.
Sisuliselt on see öhu myymine, Ja paljujaksu siis selle 100 euro omandamiseks, mis elustiili ärikoolitusest laekub. Ja vöib olla ka tsipa rohkem...
12. aprill 17:50 Raivo kirjutas:
Kaido, väga õige lähenemine! Budismis öeldakse, et raha omamise soov on väga okei, kui selle teenimisega kellegile liiga ei tehta. Ehk ausalt teenitud raha teenib ülimaid eesmärke!
12. aprill 17:54 Laine kirjutas:
Ma ei vihka raha.Kui ta on olemas on hea,noh kui momendil pole,saab hakkama.Olen kindel ,et kuskilt miskit avaneb ja jälle raha olemas.
12. aprill 17:59 A.Tamm kirjutas:
Jõuline.
12. aprill 18:23 Merschedes kirjutas:
Kõige tähtsam on raha haldamine. Kas sina valitsed raha või raha valitseb sind.
Kui õpid raha valitsema, muutub ka sinu elu.
Raha märk alateadvuses on ka väga oluline.Kas see on seadistatud vaesusele või rikkusele.Seda saab muuta, kui saad teadlikuks sellest.
Soovitan lugeda T. Harv Ekeri raamatut "Miljonäri mõtteviisi saladused"ja tagutseda.
12. aprill 18:31 Lembit kirjutas:
Hea artikkel Kaido ! Olen 50 + aastane ja oma elukogemustest/ teenistusest lähtuvalt oleks mul tuua Teile tohutult näiteid.Olen olnud puruvaene ja päris rikas.Ärge Jumala eest vihake raha sest kui Te raha õigesti kasutate siis saab sellega väga palju head teha-nii endale kui teistele.
12. aprill 19:08 Anu kirjutas:
Artikkel on liiga, liiga... ei tule õiget sõna. Ma ei tunne ühtegi inimest, kes vihkab raha. Tõesti, Kaido, kas tõesti tunned sellist inimest.
Rahal on tugev energia, nagu vanasõnagi ütleb, raha paneb rattad käima ja nii ongi.
Pigem on nii, et me ei oska alati vajutada sellele õigele nupule, mis hakkab raha sisse tooma, nii, et meie vajadused on kaetud. Igal erinevad muidugi, tihti ei jätku paljudel kannatust, aasta ja paar, vups jälle uude tegevusse, suurt raha oodatakse liiga kiiresti,no ikka erinevalt, kuidas kellegil.
Vihkamisega ei ole siin kindlasti midagi tegemist, pigem liiga kiirelt loobutakse oma pühendumisest, kas siis ei tohi alla anda, kui raske ja alati aina uuesti ja uuesti üritada. Harjutamine teeb meistriks, edukad ärimehed on kordi kaotanud, lõpuks viivad kogemused soovitud tulemusteni.
Vaimsus ja raha käivad alati kokku, sest sinu ideed ongi vaimsed ja sellege lood sa tingimused raha tegemiseks ja raha kulutamine on vaimne tegevus, mis on sama tähtis, kui teenimine. Muidu kipub raha kiirelt otsa saama.
Seda võib siin nii pikalt kirjutada, eks paljud teavad seda isegi.
Kahju lihtsalt, et sa arvad, et inimesed vihkavad raha.
Edu sulle igaljuhul.
12. aprill 20:25 Heli kirjutas:
Mina väidan, et raha ja vaimsus ei ole otseselt seotud. Mul oli alati raha, kui mul vaimsusest aimugi polnud. Nüüd, neil rännakutel, on sellest saanud probleem, ja asi pole puhtalt vaimsuses. Tegelikult on kurb, kuidas inimesed enaast süüdistavad ja piitsutavad. Isegi seda, et raha on üks edasiviivaid jõude ja osa vabadusest, ei taheta tunnistada. Kõik, mis hea, on justkui taunitav--raha, seks , hea söök. Kellele on siis tegelikult vaja, et me pidevalt end alla suruksime ja süüdi tunneksime? Argadele, kes ise ei julge. Ja neile, kes arvavad, et ruumi pole kõigile...
12. aprill 21:16 Annika kirjutas:
Väga õige jutt Kaido,arvan ka nii ja raha ma ei vihka aga inimesed küll muutuvad seoses rahaga.Alati peab proovima midagi uut,muidu sa ei arene ja seisad ainult paigal.Edu sulle igatahes sinu tegemistes.
12. aprill 22:35 Onu Raivo kirjutas:
Tubli Kaido!!!
Raha on teatud liiki energia! Mitte keegi ei teeni rohkem ega ela paremini, kui tema arengutase ehk panustatud energia võimaldab. Seepärast ärgem muretsegem raha koguse pärast, seda on alati nii palju, kui palju oled väärt! Järelikult- on vaja tõsta oma väärtust, mõtlemise taset, energia panustamist
Kui sa raha ei armasta, siis kuidas saab ta sinu juurde tulla ja sinu juures olla? Kas sinu elukaaslane oleks sinuga, kui sa teda ei armastaks? Sama on rahaga.
Usk, lootus, armastus... kuid suurim neist on armastus. Need on aegumatud ja ikka veel vähe mõistetud tõeterad.
13. aprill 07:54 Gunnar Traus. kirjutas:
Mnjaa- praktilist pakud ka... ei saa kahjuks seekord eestisse tulla. Tee video- jagad häid mõtteid ja miks mitte siis tehnika kaudu neid levitada.
Edu ja õnne.
Gunnar.
13. aprill 08:17 mõtleja kirjutas:
Palgatöö on täiesti hea asi, raha teenimisevõimalus, kui teha meelepärast tööd. Isegi siis on palgatöö hea, kui ei tee meelepärast tööd, sest see annab võimaluse inimväärselt elada. Ja kõikidel inimestel ei ole lihtsalt ärivaistu, ettevõtlusvaistu vms.
Kellel aga nupp nokib, lasku käia, väga õige!
13. aprill 08:19 Kaido Pajumaa kirjutas:
@Mõtleja

Jah, sinuga 100% nõus. Kui inimene leiab palgatöö, mis teda tõelisel innustab, soovitan sellele kindlasti jääda. See on turvaline ning samas pakub võimalusi arenguks ja teostuseks. Seega ei saa kuidagi väita, et kõik peaksid äri tegema - see ei ole lihtsalt võimalik.
13. aprill 08:37 Marko kirjutas:
Paljud arvavad, et ettevõtlus on võlusõna, mis paneb raha kohe sisse tooma. Ettevõtte alustab inimene ja inimese loovad mõtted, pluss mitmem vajalikud isiksuseomadused, mis toetab ettevõtte arengut. Pluss seaduse ja finants tundmist. Siin on nii palju tegureid enne, kui soovitud tulemus tuleb, külgetõmbeseaduse raamat ei ole eriti asjalik õpik, et luua edukas ettevõte, sa võid ju endale pluffida aga kaua sa ikka jõuad.
Ja tegelikult, kui inimesel pere toidetud, maksud makstud, kelle asi see on kas see raha tuli palgatööst või ettevõtlus pidamisest. Milleks üldse see paanika, palgatöö ja ettevõtluse vahel, peaasi, et me ei varasta.
Inimestel on vist igav, õhutatakse asju, tekitatakse mingeid hüsteerilisi teemasid, las elu kulgeb, nii nagu inimene tahab, et kulgeb.Igaüks õpib ja areneb oma soodu.
13. aprill 09:06 Tiit kirjutas:
Markoga nõus, sest kogu see värk meie ümber on pöörane, inimestele tambitakse mingeid teooriaid. Olge edukad, olge ilusad, võtke laenu, elage julgelt, tõmmake raha ligi, tõmmake mida iganes ligi, jätke palgatöö maha, tehke oma firma, teid ootab ees suur ja helge tulevik,see kõik on nii neurootiline. Lõpuks mässivad kõik ennast sellistesse jamadesse aga soovitajad ütlevad, ise olid loll. Ja eks õige olegi, igaüks teab ise millise karja teise vastu vahetab, keti otsas oled ikkagi. Mõtlemine oma peaga on ainuke, mis meid jamadest eemale hoiab.
13. aprill 09:58 Õhtupäike kirjutas:
Huvitav on jälgida, kuidas siin mõnda aega valitseb artiklite suhtes üsna materdav hoiak ja väga tore, et ometi need inimesed ikkagi loevad neid artikleid - järelikult lähevad need ikkagi neile korda. Ainult et miks siis raista oma enrgiat sellele, et nendest lugudest välja otsida see, mis ei meeldi, vaid pigem võiks ju keskenduda sellele millega nõus ollakse, sest on ju asjadel viis minna sinnapoole millele keskendutakse. Nagu see lugu hea ja kurja hundiga mis inimeses elavad - võidab see, keda toidad :)) Või on see teisiti ???
Jõudu eneseotsingutel...
Tänud sulle Kaido :)
13. aprill 10:13 Anu kirjutas:
Lisaks siia ühe auväärt mõtete hulka ühe vana loo.
Kaks venda tahtsid palju raha teenida. Neil oli olemas vahend, mis tõrvast asju puhastab,aga kellele seda müüa, keegi ei vajanud seda.
Otsustasid tekitada nõudluse, üks vendadest käis öösiti ja võõpas tõrvaga üle majade uksed ja nii linnast linna. Alati saabus teine vend "õigel" ajal puhastusvahendi teenusega ja nii läks äri hästi käima ja vennad said väga rikkaks.
Kes ütleb, kas see on õige või vale rahateenimis viis.
Mina küll ei taha kohtumõistja olla, tänapäeval käib see samuti, on idee ja siis tuleb seda müüa. Kõik on müügiks, me tarbime ja tarbime, isegi kui me saame aru, et see ikka ei ole päris see, aga me ei viitsi eriti süveneda. Peaasi, et on hästi serveeritud ja tekib hea enesetunne, kas või päevaks või paariks. Seetõttu lähevad asjade pakendid aina ilusamaks, suursugune jutt aina kõlavamaks.
Üks vana ütlemine on, rikkaks saamine otsustatakse ära taevas, kui inimesele on määratud rikkaks saada siis ta saab. Miks muidu arvatakse, et rikkal inimesel on rohkem õnne, tal ongi rohkem, kõikke on rohkem.
Selles jutus on mitu pointi, need on ridade vahel, kes tahab saab aru.
13. aprill 10:22 Kaido Pajumaa kirjutas:
Aitäh väga lahedate kommentaaride eest!

Ma lisaksin siia ühe mõtte. Kõik kommentaarid toetavad / vastandavad end antud juhul "raha" kontseptsioonile. Kuid kui lugeda artiklit, kas siis ei tule välja tõesti asja tuum, et küsimus on ainult selles, kuidas me saaksime elust rõõmu tunda?

Kuna meie päevad on loetud, siis miks me peaksime oma elu raiskama selle peale, et teeme midagi, mida me teha ei taha? Ükskõik, kas see on palgatöö või ettevõtlus - point ei ole tegelikult selles. Kui sinu töö paneb sul silma särama, siis tee seda edasi, sest nii või naa teenid sa sealt korraliku raha, et mõnusalt elada.

Kui sa aga lähed iga päev "pika näoga" tööle, siis küsi endalt "Mis selle mõte on?". Milleks sa seda teed? Kas hirmust, et sa ei saa millegi muuga hakkama? Aga kuidas sa tead, et sa ei saa millegi muuga hakkama, kui sa ei ole proovinud? Kui sa usuks kõiki oma mõtteid, siis sa ei saaks ju üldse elada. Kui sa mõtled praegu, et võib olla homme on maaimalõpp ja ususkid seda 100%, oleksid sa hetkega hullumajas.

Küsimus ei ole raha ületähtsustamises, vaid selles, kas sa annad endale võimaluse elada või elad sa oma hirmude mõju all? Küsimus ei ole selles, et maksimaalselt raha teenida, vaid selles, et iga inimene otsiks oma talenti ja tugevusi ning realiseeriks neid oma töös.

Töö moodustab ju enamuse meie ärkveloleku ajast. Kui sa oled kogu selle aja muserdatud, ei ole see ju elu. Miks keegi peaks seda tegema? Ole aus enda vastu.

Ära karda raha. Raha on ainult väärtuse konverteerimise tulemus. Kui sa mõistad, milles sa tugev oled ja julged seda külge arendada, leiad sa ühel hetkel töö, mis sind inspireerib. Ja kuna sa oled seda tehes hea ja õnnelik, ei jää ka tulemused tulemata. Ning kui sinu tulemused on head, ei jää ka sissetulek tulemata. See on väga lihtne tsükkel. Kui sa sead raha teenimise esikohale, oled sa juba kaotanud. Kui sa aga sead oma meelerahu ning heaolu esikohale, lükkad sa käima uue ratta, mille pöörlemise tagajärjel tuleb ka raha.
13. aprill 18:47 Lea kirjutas:
Jah, eks see raha vihkamine ole nagu rohkem poos ja tuletab meelde lugu hapudest viinamarjadest.
Raha peab armastama, aga mitte raha enda pärast, et kogud sukasäärde ja käid aegajalt üle lugemas, kuigi kes teab, kui see ikka tekitab positiivset emotsiooni-energiat siis see on ju just see, mida maailmal vaja.
13. aprill 21:50 Rob kirjutas:
Ei tohiks segi ajada eesmärki ja vahendit- kui raha muutub eesmärgiks siis jäädki teda orjama - isegi kui see on ainult 100€ . Eesmärk on ikka see mis sa selle rahaga peale hakkad . Aga kellelgi võib-olla töötab asi teistmoodi.
13. aprill 23:14 hansa kirjutas:
raha on huvitav asi. kui täna jagada kõik maailma väärtused võrdselt kõikide inimeste vahel ära...siis natukese aja pärast on raha jälle tema pärisperemeeste juures tagasi...seal kus oli ennem...toimetulek on sootuks teine asi. soovin seda kõigile, ning proovige elatist teenida ikka rõõmsal meelel.
14. aprill 08:29 Terje kirjutas:
On ju ometi nii hea tunda vastu armastust, ogu selleks seekord siis raha!
14. aprill 22:22 Siiri kirjutas:
Mina ei vihka raha. Ma armastan raha ja Sinu lähenemine rahale meeldib mulle väga. Super!
16. aprill 09:05 PeeterM kirjutas:
Väga palju loeb kindlus,et saad raha oma teenuse või töö eest,vaja tagalat kindlustada,kokku leppida kuni ettemaksu küsimiseni,lihtsalt usaldada on tihtipeale naiivsus.MIKS?On raha nagu inimkonna poolt ringlusse paisatud loodusjõud...
16. aprill 19:10 Tarmo kirjutas:
Nõustun igati Kaidoga ja paljude teistega, kes siin on oma arvamise kirja pannud. Mis asi see raha siis tegelikult on? Väga palju aega tagasi ei olnud raha olemas. Kui oli midagi vaja, mida sul ei olnud, siis vahetati seda lihtsalt millegi vastu, mida sul oli. Ja see, mis sul oli, pidi teisele osapoolele olema vähemalt sama vajalik. Täna on meil RAHA, mida me vajame selleks, et vahetada see millegi vastu, mida me vajame. Näiteks söök, riided jne. Või üritame kindlustada oma pensionipõlve. Raha on vahend. Ka vaimne inimene vajab raha. Raha teenimiseks on erinevaid võimalusi. Hetkel võrreldakse siin ettevõtlust ja palgatööd. Pole vahet, kas sa oled ettevõtja või palgatööline, kui sa teed seda, mida sa teed, suure õhina ja entusiasmiga, siis saad sa selle tegevuse eest ka tasu. Kas siis palgana või ettevõtlustuluna. Ettevõtlus (ehk suurem vastutus) ei sobi kõigile, seega tuleb enne otsuste tegemist asja kõvasti kaaluda. Kui sa teed palgatööd, mis sulle ei meeldi, siis kaalu töökoha vahetust või leia ettevõtluses just sulle sobiv tegevus. Aga ära unusta, et kui sa midagi vahetada soovid, peab seda tahtma ka keegi teine :) Vahet pole, kuidas te oma hingerahu ja elurõõmu saavutate, peamine on, et te selle saavutaksite! Edu Teile!
17. aprill 13:44 Kit kirjutas:
Mina tahaks ainult püstolit.
29. aprill 11:33 Patrioot kirjutas:
Pole kunagi raha vihanud, isegi koolis ju ei õpetada kedagi otseselt raha vihkama, ikka püütakse noorele inimesele raha teenismit ja tekitamist õpetada. Aga, mis sellest välja tuleb, eks vaadake ise.

Tänapäeval paljusid asju enam ei saagi raha eest ja tegelikult absoluutselt kõike pole õnneks kunagi keegi raha eest saanud. Kuid on ka täiesti olemas selge vastuvõtlikkus ostetavuse-müüdavuse skaala suurenemisele.

Kui füüsiline raha ka inimestelt ringlusest ära korjata, siis tuleb veelrohkem higi, verd ja pisaraid.
23. juuli 15:26 Liisbet kirjutas:
Olen elanud juba teisel pool maakera 2 aastat ja 7 kuud. Lahkusin Eestist 2009 jaanuaris, kui Eesti majanduslik olukord oli vaga hea. Olen olnud tagasi Eestis uks kord. Tunnen, et igatsen tohutult pere, sopru ja Eestit. Siin mind muu kinni ei hoia ainult too ja moni sober. Sooviksin Eestis elada, kuid head raha Eestis teenida on keerulisem. Mulle pakutakse siin korgemat positsooni, kuid teises osariigis, st et peaksin kolima linna, kus ei tea, tunne uhtegi inimest ja minu paar sopra siin riigis elaksid vaga kaugel.
Kas on too (raha) parast motet sellist ohvrit tuua? Too mulle meeldiks ja sobiks? Kuid toovalisel ajal kardan, et tunneksin end vaga uksikuna. Mul on hirm uksinduse ees. Kuid tood ma ei karda.
Mul on raske endas selgusele jouda. Uhel paeval tunnen, et tulen Eestisse tagasi ja jaangi koju, kuna saabun Eestisse sept. Ja teine paev tunnen, et oleks rumalus sellisel voimalusel kaest lasta.
Kuidas endas selgusele jouda? Kui oskad nou anda, siis palun aita...tahan teha oiget otsust, kuid tunded on segased. Moistus utleb, et selline voimalus voib tulla ainult kord elus. Kuid samas ei taha elada ilma oma lahedasteta, olelapsed kasvavad nii kiiresti, et seda aega ei saa ju tagasi votta. Pole olnud nende elus juba 2,7 aastat.
22. aprill 16:20 Andi kirjutas:
Meile on räägitud, et raha pole veel kõik mida elus vajame. Olen nõus.

Aga.

Ilma selleta me ei saa, kuna me siiski vajame raha iga jummala asja jaoks.

Kui lausa mungakloostris ega erakuna mäekoopas ei ela, siis raha peab kuskilt tulema. Ja siin on valik: kas tegutseda oma unistuse kallal, või võõra? Kas teha tööd "onu" jaoks või enda jaoks? Kas kindluse kasuks loobuda kontrollist oma elu üle või mitte? "To be or not to be?"
Raha vihkamine on aga ebaproduktiivne mõlemal juhul.

Aitäh artikli eest.
09. märts 06:24 Tööpostil kirjutas:
Me pigem vihkame selle puudust või ebapiisavust. Või siis enda oskamatust oma teenimisvõimet suurendada, kuna ei tea kust alustada – koolis ju raha loomise/genereerimise/teenimise (ärirpojektide või investeerimise näol) õppeaineid pole. Meelelahutus samuti ei suuna meie mõtteid selles suunas. Enamus vanemaid ei küsi oma laste käest kas nad üleskasvades soovivad töötada oma või võõra unistuse heaks – kas nad hakkavad tööle enda jaoks või võõra jaoks. Seega lastele jääb ainult üks paradigma – töö „onu“ jaoks, kuigi mõlemad variandid võtavad sama aja aga annavad erinevaid tulemusi.

Aga vihata... See mõte on meie kultuuri sisendatud ristiusu poolt hoidmaks „jumalasulaseid“ vaesuses ning kuulekuses – „no comments“. Aga artikli eest suuremad tänud.
27. september 19:56 MR EHIS Lee kirjutas:
Kas teil on vaja rahalist abi? või sa vajad laenu tahes? Kui jah, siis siin on teie abi: accessloan.net@gmail.com
Anname laenu nii üksikisikutele ja ettevõtetele soodsa
intressimääraga 3% huvitatud laenu taotlejad nõu täita laenutaotlus allolev vorm.

nimi:
vanus:
riik:
sugu:
telefoninumber:
kas sa inglise keelt?:
vajalik summa on laenu:
Laenu kestus:
perekonnaseis:
riik:
aadress:
sihtnumber:
Laenu sihtotstarve:
kuusissetulek:
==========================================
Parimate soovidega,
MR EHIS Lee
accessloan.net@gmail.com
27. september 19:57 MR EHIS Lee kirjutas:
Kas teil on vaja rahalist abi? või sa vajad laenu tahes? Kui jah, siis siin on teie abi: accessloan.net@gmail.com
Anname laenu nii üksikisikutele ja ettevõtetele soodsa
intressimääraga 3% huvitatud laenu taotlejad nõu täita laenutaotlus allolev vorm.

nimi:
vanus:
riik:
sugu:
telefoninumber:
kas sa inglise keelt?:
vajalik summa on laenu:
Laenu kestus:
perekonnaseis:
riik:
aadress:
sihtnumber:
Laenu sihtotstarve:
kuusissetulek:
==========================================
Parimate soovidega,
MR EHIS Lee
accessloan.net@gmail.com
10. jaanuar 11:01 zsuzsanna lovas kirjutas:
kui ma olin otsides laenu i ohvriks langes eri petuskeemid, sest ma olin meeleheitel, et saada laenu. just eelmisel nädalal siin mu sõber tutvustas mulle üks laenu andja ja ma olin võimeline vastu võtma laenu 22.000 € ilma probleemideta. Mul on hea meel tutvustada kõigile laenu otsijad siin online sellele aus inimene ka saada oma laenu ilma stressi.

temaga läbi oma firma e-posti aadress: comparativeloanfirm@gmail.com

palun ütle talle Zsuzsanna Lovas nimetatud teil teda.
Lisa oma kommentaar:
Sinu nimi:
Endise Eesti presidendi perenimi (kaslane):