Eesmärkide saavutamine »

Osta üks asi vähem
[16. aprill 2010 | Kirjutas: Kaido | 10759 korda loetud | kokku kommentaare: 4]

Masu on lõppemas ning kõik algab otsast peale. Kuigi töötuse langus tuleb natuke aeglasemalt, võime juba sel sügisel ehk saada palju positiivseid märke selle kohta, et inimeste usaldus majandusse on taastumas ... ja ruttu jälle asju ostma.

Ma usun, et kõik tunnevad seda omal nahal, et me elame üleküllastunud tarbimisühiskonnas. Ja kõige ehedamad näited sellest on pidevad kampaaniad erinevatelt kaubandusettevõtetelt - et mitte lasta klienti poest minema.

Kuidas hoida klienti korvi taga Tuleb tunnistada, et ka mina sain peaaegu üheks nendest. Sest mõnesid väiksemaid asju müün ma siiani Selveris ning ka teistes kaubandusfirmades. Kuid selle koostöö hea külg oli see, et ma sain natukene tundma kaubanduse hingeelu teiselt poolt. Mitte ainult siit poolt, kui me jalutame poe väravate vahelt sisse ning juba kärude peal kargavad meile näkku kõikvõimalikud reklaamid ja pakkumised, rääkimata siis sellest, mis toimub müügisaalides kohapeal.

Kogu loodus on tsükliline. Ja isegi mitte ainult loodus, vaid kogu meie Universum on tsükliline. Ning mis erand saab olla siis kaubandusäri? Kaubandusäri on tsüklilisuse musternäidis, sest tsüklid ehk hooajad annavad kaupmeestele suurepärase võimalusi klientidele üha jälle ning jälle midagi eriti head pakkuda.

Jõulud Hooajalisusest on hea alustada jõuludega. See oli geniaalne mees (väidetavalt Charles Dickens), kes leiutas jõulud. Muidugi mitte Jeesuse sünnipäeva, aga selle, et jõulude ajal tuleb Jõuluvana, kes toob siis kõikidele pakid. Ning kui see ratas oli kord käima lükatud, siis enam see peatuda ei saa. Jõulud lihtsalt varastavad meilt vaba tahte. Loe selle kohta ühest minu varasemast artiklist siin: Jõulud ja vaba tahe.

Aasta alguse superpakkumine Kui jõulud on läbi ja kõikidel klientidel on krediitkaardid tühjad, ja isegi SMS-laenud on veel tagasi maksmata, on ainukene viis inimestelt raha kätte saada, pakkuded nendele kaupa ülisoodsa hinnaga. Sest kliendid tunnevad siis, et nende eest hoolitsetakse. Ja muidugi, kui midagi pakutakse poole soodsamalt, ei saa jätta võimalust kasutamata.

Sõbrapäev Möödub kuu ning kõik meie kaubanduskeskused muutuvad punaseks ning südameliseks. Tulemas on Valentinipäev - ja kes saaks jätta oma kallitele sõpradele midagi väikest ostmata? Nüüd on Kalevil ning kõikidel kingituste müüjatel pidupäev. Kõik ostma, sest sa ju hoolid oma sõpradest.

Naistepäev Alles me oleme taastumas sõpradelt kingituste saamisest, kui juba pommitab televisioon meid, et kulla mees, vaata, et sa naistepäeval oma naistuttavaid ei unusta - nad ju kõik ootavad sinult midagi. Ja hinnad on ka nii madalad. Jalad selga, ning poodi raha kulutama. Naised ju vajavad asju...

Munadepüha Ja läbi suurte kampaaniate on kätte jõudnud kevad. Enam pole sõpru ega naisi, nüüd on munad. Meil on suur Ülestõusmispüha kampaania, või Munadepühade superhüpertüper soodustus. Ära maga maha võimalust oma sõbraga mune kokku lüüa. See on ju pidupäev. Kõvemad tegijad saadavad selle olulise peo puhul meile koju isegi otsepostiga oma parimad pakkumised. Asju veel juurde.

Grillihooaja algus Suvi! Suvi! Suvi! Juba aprilli lõpus ilmuvad meie poodidesse suured sildid, et algab suvi ning grillihooaeg ja nüüd on aeg osta asju, mida läheb kindlasti meil suvel vaja. Jah, meil on ju nii vähe asju veel kodus, et midagi on kindlasti veel puudu.

Jaanipäev Oh seda möllu, mis nüüd meid ootab. Tõeline söömis- ning joomisorgia. Ja mida muud me saamegi teha enne Jaanipäeva, kui veel endale asju osta? Ehk jäi midagi kahesilmavahele, kui mais suvesisseoste tegemas käisime.

Juuli - seisak Lõpuks ometi vaikus - kõik puhkavad. Isegi kaubandusfirmade juhid on puhkusel. Rääkimata siis turundusjuhtidest, kes kõiki neid kampaaniaid välja mõtlevad.

Suvelõpusoodustus Ja nii kui 1. august kukub, on meil peas juba uued võimalused - suvi lõppeb ning kõike müüakse nii odavalt. Ruttu ostma! Muidu äkki naaber saab midagi, mille mina maha magan.

Lapsed kooli Meil kõik on uus septembrikuus, uus kuub, uus müts, uus vormipluus.

Ja kõik on nii soodne. Ning kallid emad-isad, kui te juba tulite poodi, siis ehk on teil endalgi veel mõned asjad puudu. Kooli alguse puhul on meil kõik nii soodsad!

Sügiskampaania Oktoober on ilus sügiskuu. Kõik hakkab unne vaibuma ... aga mitte Rimid, Selverid ja Prismad. Nemad ei lase end uinutada, sest jõulud enam pole kaugel. Nüüd on viimane pingutus, et midagi välja mõelda, et enne jõule veel inimestel kõik taskud tühjaks teha, siis saavad jõulude tuleku puhul kõik hakata krediitkaarte laristama. Seda nad ju kohe ei märka, kuna krediitkaardiaruanded tulevad ühe kuulise hilinemisega.

Ja jälle jõulud Usinamad müügimehed hakkavad juba oktoobri lõpus külalisi Päkapikkudega kollitama - näiteks JYSK. Viisakamad ootavad aga novembri esimese nädalani. Kuid vahet ei ole - niikuinii ostavad kõik! Sest asju on ju inimestel vaja.

Kõik muud kampaaniad Tähelepanelik lugeja märkas, mille ma jätsin täiesti mainimata? Muidugi vahepeal veel Stockmanni "Hullud päevad" ning Kaubamaja "Osturalli". Ja veel sadakond erinevat kampaaniat, mida kõik kaupmehed aasta jooksul teevad, et meile mõni asi veel müüa.

Osta üks asi vähem Alusta kohe enda muutmisega. Iga kord, kui sa poodi lähed, siis enne kassasse minemist vaata korvi ning vii üks asi tagasi. Ükskõik, mis see ka ei oleks - tõenäoliselt jääd sa ellu ka ilma selle asjata. Kui sa oled eriti tubli, siis pane selle asja väärtuses hoopis raha kõrvale ning aasta lõpus luba endale kogunenud raha eest midagi sellist, mida sa tõeliselt vajad. Ära osta endale kogu aeg asju, mis ühel hetkel lihtsalt uputavad meid ära.

Osta üks asi vähem, ja sa muudad ennast ning oma maailma.

Artikkel meeldis? Soovi korral leiad siit lisalugemist ja vaatamist

Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Raamat
E-Kursus
17. aprill 12:03 Karmen kirjutas:
Esimene artikkel, mis mind jättis 95% puutumata. Jõuludeks vahest ikka kinke teeme, kuid neid ka läbimõeldult ja allahindlustel ostan asju, mida ostaks nagunii ning olen oma ostmise äärmiselt napiks koondanud. Igasugu nänn, jaanipäev, valentinipäev jms jääb küll minu poolt täiesti tähelepanuta.
18. aprill 00:23 K. kirjutas:
Taas üks kinnitus, näen seda, nmillele fookuse suunan. Seepärast nende kampaaniatega ei suhestu. Nad lihtsalt on. Poodi minnes tean, mida ostma lähen ja sellega väljungi. Ehk siis ostan, mida vajan, mitte seda, mida keegi mulle müüa tahab.
30. aprill 03:11 Merike kirjutas:
Hea mõte on ühiskonna poolt normiks seatud ostuhullust hakata võõrutama, ostes iga kord ühe asja vähem. Aga pidagem meeles, et alateadvust ei saa alahinnata. Nt kui sean oma kella 5 min ette, et ma ei jääks hiljaks tihtilugu, siis tegelikult hakkan lõpuks kogu aeg kellaajast 5 min maha lahutama. Kipun arvama, et ühe asja korvist riiulisse panekuga juhtub analoogne asi - millalgi läheb korvi midagi, mis on mõeldud enne kassat sealt lahkuma :P
03. november 11:56 Marika kirjutas:
õnneks olen ma end harjutanud nii, et kui ma midagi tahan ( osta siis , kas suuremat või väiksemat asja ) ootan nädal paar või rohkem ja kui ikka see soov püsib ja asi tundub vajalikuna siis ostan. Igasugu reklaami kampaaniad on mulle täiesti mööda külge maha jooksvad ja need suured ostumöllud kah.

Kaupa ostan nii soodus kui mite soodus hinnaga olenevalt vajadusest.
Võin vist ennast õnnelikuks inimeseks lugeda.
Lisa oma kommentaar:
Sinu nimi:
Endise Eesti presidendi perenimi (kaslane):